W dniu 30.05.2023 roku we Wrocławiu w Hotelu DoubleTree by Hilton odbyła się kolejna edycja konferencji pod tytułem Sport For Brands. Organizatorem wydarzenia było Stowarzyszenie Sport Biznes Polska, którego wiodącym celem jest profesjonalizacja i integracja środowiska sportu i biznesu, a podstawowym zadaniem jest dbałość o rozwój i edukację osób tworzących polski biznes sportowy, jak i wyznaczanie nowych trendów i standardów sponsoringu sportowego.
Stowarzyszenie funkcjonujące od roku 2020 i szybki stało się rozpoznawalną marką na rynku, której emanacją byli prelegenci konferencji, goście jak i partnerzy Stowarzyszenia. W tym kontekście szczególnego znaczenia nabiera udział pracowników naszej Alma Mater w liczbie blisko 20 osób reprezentujący poszczególne wydziały i kierunki. Wiodącą postacią z ramienia Akademii Wychowania Fizycznego im. Polskich Olimpijczyków we Wrocławiu był Dziekan Wydziału Wychowania Fizycznego i Sportu dr hab. Tadeusz Stefaniak prof. AWF Wrocław, który na zaproszenie Stowarzyszenia Sport Biznes Polska wspólnie z Przewodniczącym Stowarzyszenia Sport Biznes Polska Tomaszem Koprowskim dokonał otwarcia konferencji.
Program konferencji był niezwykle interesujący i zarazem imponujący ze względu na poruszaną problematykę jak i postacie świata biznesu i sportu. Przedstawiono między innymi:
- Prezentacja Raportu „Rynek Sponsoringu Sportowego w Polsce”. Eksperci: Seweryn Plotan (Sponsoring Insight) oraz Michał Gradzik (Sponsoring Insight)
- Rola marki w popularyzacji sportu – czy sponsoring może realnie wpływać na rozwój, profesjonalizację oraz sukcesy związku sportowego? Eksperci: Michał Mackiewicz (PGE Polska Grupa Energetyczna) oraz Piotr Myszka (Polski Związek Żeglarski)
- Dream Team – jak zaplanować, wdrożyć oraz rozwijać współpracę na linii sponsor – sponsorowany. Eksperci: Tomasz Kloskowski (Port Lotniczy Gdańsk), Marek Wierzbicki (Trefl Sopot) oraz Dariusz Gadomski (Trefl Gdańsk)
- Jak skutecznie dopasować sportowca do wizerunku i celów biznesowych marki? Eksperci: Ewa Bilan-Stoch (Eve-nemet Team) oraz Mateusz Małek (Grupa Blachotrapez)
- #PijKranówkę w biegu – ekologiczny, ekonomiczny i społeczny zysk w budowaniu relacji z biznesem. Eksperci: Martyna Bańcerek (MPWiK S.A. we Wrocławiu), Piotr Sakson (MPWiK S.A. we Wrocławiu), Maciej Fedorczuk (Młodzieżowe Centrum Sportu Wrocław) oraz Kamil Janik (Compani)
- Krótka piłka – wartość sponsoringu sportowego w marketing mix. Ekspert: Grzegorz Łagowski (InPost Polska)
- Budowanie wizerunku marki poprzez świadomą komunikację esportową. Eksperci: Monika Płaczkowska (SPORTFIVE) oraz Hubert Habdas (FRENZY)
- Profesjonalizm, zaufanie i elastyczność – kluczowe elementy skutecznej współpracy sponsoringowej przy organizacji imprez sportowych. Eksperci: Anna Kwaśniak (Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie), Daniel Bogacki (ASICS Polska) oraz Katarzyna Stępniewska-Walaszczyk (Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie)
- Wielosekcyjność w klubie. Przewaga konkurencyjna czy bariera we współpracy z biznesem. Ekspert: Karol Kuśka (GKS Katowice)
- Wyzwanie bez granic – aktywowanie społeczności lokalnej i motywowanie do codziennej aktywności. Eksperci: Wojciech Gęstwa (DCS Polana Jakuszycka) oraz Adrian Kostera (Triathlonista)
Wymiernym aspektem wydarzenia były zaplanowane przez Organizatora sesje networkingowe, które pozwalały uczestnikom konferencji tworzyć szeroką platformę do budowania relacji biznesowych jak i wymiany doświadczeń.
Należy w tym miejscu pogratulować Stowarzyszeniu podejmowanych wydarzeń, które stają się inspiracją i swoistym motywatorem do kontynuowania i podejmowania kolejnych działań edukacyjnych w relacjach na różnych poziomach na naszej uczelni.
W imieniu grupy pracowników naszej uczelni dziękujemy i czekamy na kolejne wydarzenie.
Uczestnicy konferencji







